Vriendin verliefd op Marokkaanse jongen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin (17) is verliefd op een Marokkaanse jongen. Ik ben hier enorm op tegen omdat ik weet dat er enorm veel problemen van komen. Hoe leg ik uit dat dit niet goed is? Ik wil mijn vriendin niet kwijtraken.

Antwoord

Als je echt goede vriendinnen bent met elkaar dan moet je ook de bezorgdheid om elkaar eerlijk kunnen zeggen. Je hebt echt zorg om haar en je ziet er problemen van komen. Dat is waarschijnlijk heel terecht van je. De Marokkaanse cultuur is een hele andere dan de Nederlandse, maar vooral een punt van zorg is dat hij waarschijnlijk moslim zal zijn. Dat verdraagt zich niet met het christelijk geloof.

Praat erover met haar, ga samen ergens wat drinken of zo, Begin dan in een goede sfeer over haar verkering en vertel haar je zorgen. Doe het niet op een ruzieachtige toon want dan gaat ze zich verdedigen en kom je alleen maar verder van huis. Praat dus vooral op een liefdevolle, meelevende toon met haar zodat ze het gevoel heeft dat je echt om haar geeft.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

vriendschap