Seksuele gevoelens

Eleos / 1 reactie

Vraag

Ik heb voor het eerst verkering en nog nooit stil gestaan bij mijn eigen seksuele gevoelens of verlangens. Nu merk ik dat ik me af en toe ga bevredigen als ik alleen ben. Waarom zou ik dat dan doen? Ik wil dat helemaal niet. Ben er zo over in verwarring. Ik heb een hele lieve vriend, die zeer veel respect voor mij heeft, maar hij weet ook vaak bij het knuffelen niet wat ik voel enzo. Een meisje.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Bij een verkering hoort dat je ook lichamelijk met elkaar om gaat. En die lichamelijke intimiteit op zo’n manier is bij de eerste keer nieuw. En dat geeft seksuele gevoelens. Zelf schrijf je dat je hiervoor eigenlijk nooit zo bij je seksuele gevoelens hebt stilgestaan. Kortom: alles is nieuw, denk ik dan, als ik dit lees. Namelijk je vriend, een verkering, en hoe jij bent in deze situatie. Dat brengt van alles te weeg. Blijkbaar ook nieuwsgierigheid en de drang je nieuwe gevoelens te gaan verkennen. Dat is waarom ik denk dat je dat gaat doen; jezelf bevredigen... Misschien kun je eens nagaan of dat zo is.

En daarbij: waarom zou je dat niet willen? Wanneer je daar namelijk verder in komt, zal het voor jou zelf helderder worden wat je voelt. En kan het gemakkelijker worden om dat aan je vriend duidelijk te maken.

Met vriendelijke groet,
Els de Bruin

Eleos

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Nieuwegein
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

zelfbevrediging
1 reactie
marliesk
In deze rubriek lees ik toch wel heel vaak dat zelfbevrediging eigenlijk niet mag, niet kan en dat mensen zo vreselijk in de knoop zitten met zichzelf als ze het toch soms doen etc. Het is hier soms een erg beladen en moeilijk onderwerp.

Soms jammer hoe men toch dit als ernstig zondig ziet, ik zie dat toch anders.
Hoe vaak is het niet in een huwelijk dat een man en vrouw die voor het eerst samen zijn, hun eigen lichaam niet kennen.....
En dan verwacht je van een ander dat hij/zij jouw lichaam ineens wel kent?
En dat de partner precies weet wat jij wel of niet leuk en lekker vindt?
Ja, misschien na een aantal jaren, dat je goed aan elkaar gewend bent en met veel humor en gezelligheid van elkaars lichaam leert. Maar dan moet je dat maar net durven; mensen die hun lichaam niet kennen zullen schroom hebben om dit hun partner duidelijk te maken.
Natuurlijk kan je het e.e.a. aan elkaar vertellen, maar als je zelf nooit je lichaam op een "gezonde" manier hebt ontdekt, kun je niet verwachten dat je seks met je partner "geweldig" is.

Dat is de reden dat ik niet tegen zelfbevrediging ben. Je lichaam is iets moois, gekregen van God. God heeft ook je gevoelens gegeven waar je, als je er goed en normaal mee omgaat, van mag genieten.

(En dan uiteraard niet in je ééntje dmv porno en ook niet als een verslaving. overigens vind ik porno wel weer kunnen als beide partners het er over eens zijn en geen bezwaar hebben, en het niet doen "voor de ander")