Twijfelen aan verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb tien maanden verkering met een hele lieve jongen. Alleen de afgelopen tijd twijfelde ik steeds (meer) of hij wel de ware voor me is. Of ik wel echt van hem houdt. Ik weet dat hij wel ontzettend veel van mij houdt. Ik weet niet dat wat ik voor hem voel, echte liefde is of dat het meer een vorm van genegenheid is. Ik vind hem wel lief, hij is echt goed voor me. Omdat ik steeds maar bleef twijfelen en het niet eerlijk voor hem vond hem zo lang in het onzekere te moeten laten, hebben we besloten om ongeveer twee maanden geen contact te hebben. Dan weet ik na verloop van tijd vast wel of ik hem mis of niet. Er is nu ongeveer een week voorbij... Het voelt wel wat leeg van binnen maar ik mis hem (nog) niet heel sterk. Hoe zou ik er nu precies achter kunnen komen wat ik voor hem voel en of ik verder wil? Ik weet niet of ik nog kan vechten voor de relatie. Ik ben steeds bang dat ik na een aantal weken toch weer aan het twijfelen ga en dat is voor beiden dan weer net zo moeilijk als in het begin! Ik weet dus helemaal niet of ik wel op nieuw kan beginnen als blijkt dat ik hem mis, en hoe dat dan zou moeten!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Twijfelaartje,

Twee maanden time-out... laat die eerst maar eens om zijn. Weet je daarna nog steeds niet wat je doen moet dan is er nog tijd genoeg om verder te tobben!

Je bent amper een week ‘alleen’ en je maakt je alweer allerlei zorgen. Hoe komt dat? Ga op zoek naar de oorzaak. Heeft dat met je vriend te maken of met jezelf? Ga eens bij jezelf te rade of je over meer dingen zo tobberig bent. Ben je bijvoorbeeld erg perfectionistisch, en daardoor onzeker? Denk ook eens na over je verwachtingen. Wat verwacht je van het leven? Van je toekomst? Van de liefde? Van je vriend? Waaraan moet hij voor jou voldoen om je gelukkig te maken? Waar praatten jullie over? Wat deden jullie wel of niet samen (was dat dan wat jij graag wilde, óf juist alleen wat hij voorstelde om te doen)?

Houdt deze weken een dagboekje bij, waarin je antwoord probeert te geven op de vragen die ik je stel. Laat me dan over zo’n week of zeven maar weten hoe het met jou en je vriend verder gaat.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering