Steken rond navel

drs. J. de Jongh-van Hoof / 1 reactie

Vraag

Sinds een maand of drie heb ik tijden dat ik erg veel last heb van mijn buik en dan vooral rond mijn navel. Het zijn felle steken (bij zitten, lopen, staan, enz.) en daarna nog zeker een halve dag een pijnlijke plek, alsof er iets van binnenuit tegen mijn navel aandrukt. Daarna kan het zo een paar dagen weg zijn voordat het weer terug komt. Wanneer er zo'n dag (of dagen) is, kan ik mijn navel ook niet aanraken, zo zeer dat het doet. En ook in bepaalde houdingen zitten of lopen is dan bijna niet uit te houden. Heeft u enig idee wat dit kan zijn? Alvast hartelijk dank voor uw antwoord!

Antwoord

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om hierover iets te zeggen. Ik kan dus niet conclusief zijn in mijn uitspraken. Wanneer ik dit lees, wil ik ook weten hoe oud je bent, of je een man of een vrouw bent. Is er een relatie met eten, plassen, ontlasting, menstruatie? Ik vermoed dat je een jonge vrouw bent. Mogelijk is er sprake van IBS (prikkelbare darmen) maar ik kan ook aan andere oorzaken denken. Ik adviseer je om naar je huisarts te gaan. Deze kan je buik ook onderzoeken en aanvullende vragen stellen.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

medisch
1 reactie
pannenkoek
ga voor de zekerheid maar naar de huisarts. Een blinde darm kan ook tijden 'zeuren' en die pijn begint rond de navel. Of je moet de blinde darm al kwijt zijn. Onze zoon heeft ook een zeurende.