HHK tegenover Heart Cry

Ds. A.J. Schalkoort / 8 reacties

Vraag

Aan een HHK-beantwoorder, Destijds heeft de rechterflank van de CGK haar zorg geuit over de HeartCry-organisatie. Hoe staat de HHK 'gemiddeld' tegenover HeartCry?

Antwoord

Ook binnen de HHK wordt over het algemeen terughoudend/afwijzend gereageerd als het gaat om Heart Cry. En waarom? Er is de laatste tijd ook in het RD genoeg hierover geschreven, zodat de vragensteller het archief van het RD via internet kan raadplegen.

Ds. A. J. Schalkoort

Tags in dit artikel:

Heart Cry
8 reacties
Annet76
Is het niet zinvoller daar je eigen mening over te vormen, in plaats van afgaan over wat een ander ervan denkt?
Roozemond
Inderdaad, ga er zelf eens heen en OORDEEL DAN pas!
Ik ben er als belijdend lid van de gereformeerde gemeente nu twee keer geweest en TOT GROTE ZEGEN!! Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt! Ik hoop dat dat bij iedereen die zomaar iets raak zegt (oordeelt) zonder er persoonlijk kennis van genomen te hebben, eens gaat wegen.....
Roozemond
Excuus, ik was een beetje fel in mijn reactie, maar het is met liefde bedoeld!
Hanno78
<i>*deel van reactie verwijderd door Refoweb*</i>

Ik ben meerdere kezeren geweest op conferentieweekenden en avonden en de Heere God heeft duidelijk meerdere keren tot mijn ziel gesproken. Heb daar echt geleerd waarom Christus moest sterven aan het kruis en wat dat kruis betekent in mijn leven elke dag. Daarnaast mag je daar vaak iets ervaren van een gemeenschap in het geloof.
eduard1
Of je het nou 'leuk' vindt of niet, en of je het er nou mee eens bent of niet, dat doet er allemaal niet toe. Duidelijk is in ieder geval dat de stg. HeartCry een profetische boodschap van God heeft.

"Keer weder, keer weder, gij afkerige kinderen, en Ik zal ulieder afkering genezen, spreekt de Heere."

In het oude testament zien we dat ook en doorgaans reageert de 'gevestigde orde' daar niet positief op.
Niets nieuws onder de zon dus. En in die zin ook een logisch antwoord.
Justin
Volgens mij heeft deze vragensteller helemaal geen oordeel uitgesproken....! Hij/zij is alleen opzoek naar meer info om een mening te vormen. Natuurlijk kun je die mening het best bevestigen door zelf zo'n avond te bezoeken.

Het is fijn dat die avonden voor sommigen tot zegen zijn. Voor sommigen zal het misschien ook niet zo zijn, dat zal wel persoonlijk blijven. De kerkdiensten zijn ook niet iedereen tot zegen. Zo zullen er in beide overeenkomsten niet uitsluitend goede of uitsluitend slechte dingen zijn. De kunst is om juist het goede, wat van God is mee naar huis te mogen nemen.
Justin
ehm overeenkomsten = bijeenkomsten
sorry
sakoe
Ik vind het zo intens jammer, zoveel kritiek is er al geschreven, maar.........men is er zelf niet eens geweest. Ze kunnen er zoveel over schrijven, maar laten we toch a.u.b. Bijbels blijven en zien wat Nicodemus zegt in Johannes 7: "Oordeelt ook onze wet den mens, tenzij dat zij eerst van hem gehoord heeft en verstaat wat hij doet?" Ga er zelf heen en "oordeel" dan in Bijbels licht! God gebruikt deze conferenties om mensen Zijn Eeuwige Liefde te laten zien die we helaas zoveel missen in de kerken. Niet om te gaan schoppen hoor, begrijp me goed. Maar er zijn twee kanten aan een medaille, Gods Liefde en Gods toorn. Beide moeten aan bod komen, maar het is vaak zo éénzijdig. Wat een zegen dat God Arjan en nog meer broeders gebruikt om Zijn Liefde uit te stallen!