Consultatiebureau

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Onze kinderen staan i.v.m vroeggeboorte onder controle bij de kinderarts in het ziekenhuis. Ben ik dan verplicht om ook naar het consultatiebureau te blijven gaan? Ik word daar namelijk niet veel wijzer van en zie er het nut niet van in.

Antwoord

Niemand is in Nederland verplicht naar het consultatiebureau te gaan, ook niet naar de tandarts, etc. In deze situatie lijkt het me zinvol aan de kinderarts te vragen wat hij/zij ervan vindt. Wanneer de kinderarts niet denkt dat er sprake is van toegevoegde waarde, kunnen de controles achterwege blijven. Maar bv. zaken als vaccinaties worden niet door de kinderarts gedaan, daar is toch het CB voor. In overleg met het bureau kunnen wellicht ook minder frequente controles worden afgesproken.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch