Gevoelsschommelingen tijdens verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Hoe kan het dat je zo’n enorme gevoelsschommelingen hebt in een verkering? Het ene moment denk ik over uitmaken en het andere moment dan ben ik weer heel blij.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste verliefde,

Logisch toch, die gevoelsschommelingen: je bent aan het uitzoeken of degene met wie je (nu) verkering hebt ook werkelijk de partner-voor-het-leven is... Dat is juist het spannende van verliefd-zijn!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering
3 reacties
Alphonsus
Accepteer de schommelingen en ga er verstandig mee om.
Wanneer je überhaupt geen schommelingen in je emoties zoudt kennen tijdens een dergelijke periode, dien je je toch af te vragen of er wel van werkelijke liefde sprake zou zijn.
drj
Het is belangrijk na te gaan waarom je gevoelsschommelingen hebt.
Die kunnen uit jezelf komen, maar kunnen ook een reactie zijn op het gedrag van degene met wie je verkering hebt.
Misschien kun je eens een paar weken in je dagboek schrijven hoe je je voelt en waarom, dat kan helpen de zaken op een rijtje te zetten.

Ook in een goede relatie hoef je je niet 100% van de tijd verliefd te voelen, maar aan de andere kant: zelfs als een relatie heel slecht is en je hebt goede redenen het te willen uitmaken, dan zijn er vaak toch ook leuke momenten waarin je veel plezier hebt met elkaar en je je verliefd voelt op de ander.

Als je er niet uitkomt, stel de vraag dan nog eens, of specifieker of misschien kun je er met een goeie vriendin over praten, of een buitenstaander.

Veel succes
Gerteke
Wat een heerlijk nuchter antwoord! :D