Goed contact is nog geen liefde

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Aan mevrouw Rots. Goed contact is nog geen liefde. Maar wat is liefde dan wel? Ik worstel met die vraag.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Worstelen we niet allemaal met de vraag wat liefde nou precies is? Het heeft vele facetten, die je lezend in je Bijbel onder andere kunt vinden in hoofdstuk 13 van Paulus’ eerste brief aan de gemeente van Korinthe.

Ook in andere boeken kun je lezen wat liefde betekent: bibliotheken vol met mooie romans. Of over liefde die populair-wetenschappelijk beschreven wordt in interessante boeken om te bestuderen. Luisterend naar liefdesliedjes die soms sentimenteel maar ook wel serieus over de liefde kunnen gaan… er zijn heel veel mogelijkheden om kennis te maken met ‘soorten’ liefde (G. Chapman heeft het over “talen van de liefde”).

Wat liefde voor jou persoonlijk is hangt van je omstandigheden af: je schrijft niets over jezelf, dus een persoonlijk antwoord kan ik je niet geven!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid
1 reactie
EVA
God=Liefde liefde is geen gevoel, liefde is een persoon God=liefde en als je Hem in je hart hebt leer je onvoorwaardelijk lief te hebben!