Vakantie met schoonouders

D. van Genderen / 2 reacties

Vraag

Mijn man en ik hopen met mijn schoonouders op vakantie te gaan. Het wordt een rondreis per camper gedurende twee weken. Mijn relatie met hen was eerder vrij matig (nu gaat het redelijk) want zij zijn behoorlijk kritisch, zuinig en ongenuanceerd, wat de sfeer soms wat gespannen maakt. Zij hebben ons gevraagd omdat wij het enige getrouwde stel zonder kinderen zijn, mijn man de weg goed weet in Noorwegen en omdat we redelijk Engels spreken. Zij lopen al tegen de 70 dus daarom hebben we besloten dit voor een keer wel te doen. Maar hoe blijft het goed leefbaar en behouden mijn man en ik toch een stukje privacy tijdens de vakantie met hen?

Antwoord

Ik kan begrijpen dat je tegen deze reis opziet. Toch lijkt het mij het beste met niet al te veel eisen deze vakantie in te gaan. En leg het maar in gebed aan de Heere voor. Vraag maar of Hij je liefde voor je schoonouders wil geven en of Hij je wil helpen niet al te kritisch te zijn en jezelf zonodig weg te cijferen. Probeer er voor je schoonouders een leuke tijd van te maken. En als jullie aardig en liefdevol tegen hen zijn, zijn ze dat wellicht ook jegens jullie. Wellicht helpt het ook wanneer jullie regelmatig zelf het initiatief nemen. En dan mag je best ook momenten voor jezelf nemen. Dat zullen ze heus wel begrijpen. Communiceer daar duidelijk over en spreek daar ook dingen over af. Dat jullie bijvoorbeeld bepaalde momenten van de dag graag een poosje samen zijn. Maar vergeet niet dat je met elkaar op vakantie bent. Van harte wens ik jullie een fijne vakantie toe.

Lees meer artikelen over:

relaties
2 reacties
zandkasteel
Misschien een tent meenemen en daar 's nachts slapen?
Dan heb je 's nachts in ieder geval privacy.
Mijn broer heeft het ook gedaan in de VS en ze zijn af en toe in een hotel gaan overnachten. Een B en B of pension kan natuurlijk ook. Je kan dan even luxe douchen, lekker slapen etc.
EVA
Van te voren duidelijk afspraken maken over hoe en wat qua geld voor boodschappen en andere uitgaven, qua eten klaarmaken enzenz misschien dingen dat je denkt moet dat maar spreek uit eigen ervaring.
en die tent van Zandkasteel zou ik zeker mee nemen om samen te slapen jullie zijn een jong stel dus dat zou ik zeker doen ivm de pricacy en twee weken lang niet intiem samen komen, brengt extra spanning met zich mee zeker doen die tent!

enne fijne vakantie!