Boek over verlaten in het huwelijk

Ds. K. van den Geest / 1 reactie

Vraag

Kent iemand een goed boek voor mij om te lezen zodat ik iemand beter kan begrijpen die is verlaten in het huwelijk; gescheiden? Voor de omgeving is het best wel eens moeilijk inleven wat iemand doormaakt die wordt verlaten. Is er een goed boek dat ik kan lezen om zodoende die persoon beter te begrijpen?

Antwoord

Na even navragen en -zoeken kan ik de volgende boeken noemen. Ze zijn geschreven door mensen die zelf een scheiding hebben meegemaakt en achteraf hun pijn en gevoelens onder woorden brengen. Ook over hoe de omgeving, i.c. de kerkelijke gemeente en ambtsdragers, er mee omgingen. Voor diverse kerkelijke achtergronden waarschijnlijk heel herkenbaar.

Hier de titels: Maria Stoorvogel en Anne Westerduin: “Echtscheiding kwam in mijn woordenboek niet voor”. En van hen ook: “Mijn ouders zijn gescheiden”, beide uitgegeven bij Kok.

Hopelijk is hiermee de vraag voldoende beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Ds. K. van den Geest

Lees meer artikelen over:

boeken
1 reactie
joanny
Wat is de Bijbelse grond voor echtscheiding door ds Pieters.
Mooi, goed boekje, zouden ambsdragers ook moeten lezen.