De ware

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben 28 jaar en heb een serieuze verkering. Mijn vriend zegt regelmatig dat hij van mij houdt. Ik durf dat niet zo goed te zeggen. Er zijn al veel vragen over gesteld maar toch hoop ik dat ik een helpend antwoord krijg. Wat is nu precies houden van? Ik waardeer echt zoveel dingen in mijn vriend, maar toch weet ik niet of hij de ware voor me is en toch durf ik dit niet goed te zeggen. Ik weet wel dat ik alles enorm verstandelijk beredeneer, maar toch zou ik graag geholpen worden.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste verliefde,

Of zeg ik al teveel als ik je zo aanspreek?

Houden van…, ja, wat is dat precies. Als je het “Sprookje” van Jaap Fischer op de kop kunt tikken moet je dat liedje uit de jaren ’60 eens beluisteren. Het gaat over een prinses die naar liefde zoekt en dat van drie mannen hoort. Van een geleerde die het heeft over Amor, Caritas en wat het verschil er tussen was, over Eros, Agapè en Philia. Van een vreemde snoeshaan die droomt én van Hans die een “Liesje” zoekt.

En verder… is het heel persoonlijk!

Leer elkaar goed kennen, dat is de enige manier om er achter te komen of je je leven met hem wilt delen!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering