Aften

A. Kwakernaak / 1 reactie

Vraag

Ik heb al een paar jaar continu blaren/aften in mijn mond. Ze gaan en komen. Waar komen ze vandaan en wat kan ik er aan doen?!

Antwoord

Aften zijn goedaardige afwijkingen in de mond. Vaak zijn ze erg pijnlijk maar ze verdwijnen eigenlijk altijd vanzelf. De oorzaak is niet bekend. Er is geen relatie met een vitaminetekort alhoewel je wel vaker klachten ziet in periodes van verminderde weerstand, zoals spanning, oververmoeidheid etc. Bij grote afwijkingen kan de huisarts een lidocaine gel voorschrijven en dit verdooft de plek. Ook wordt er het advies gegeven om Zendium tandpasta te gaan gebruiken waardoor er mogelijk minder aften zouden ontstaan. Gelukkig helen de afwijkingen altijd binnen een paar dagen.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch
1 reactie
sakoe
Weet je wat ik altijd doe ook bij onze kinderen? Iedere morgen een broodje eten met appelstroop en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon!