Ware voortzetting van (nadere) reformatie

Ds. H. Paul / 5 reacties

Vraag

Geachte ds. Paul. U stelt in een antwoord dat de Ger. Gem. de enige ware voortzetting is van de reformatie en de nadere reformatie. Dat is nogal een uitspraak. U geeft ook aan dat in ons kerkverband er geen mensen zijn die het geloof zelf aannemen. Helaas, dat doen er zeer velen binnen de Ger. Gem. Ik ben zelf lid van de Ger. Gem., maar wanneer ik met mijn vriendin de Ger. Gem. in Ned. bezoek dan hoor ik daar toch een andere prediking dan bij ons. Ik weet niet of wij met ons kerkverband nog wel op de juiste koers zitten. Ik twijfel daar steeds meer aan. Wilt u hierop uw reactie geven?

Antwoord

5 reacties
Roozemond
Er is geen enkel kerkverband volmaakt, en zeker de ger gem niet. Ik moet dit als ger gemmer eerlijk zeggen.
plien
en je vindt het erg dat gergemmers het geloof aannemen? hoe verklaar je dan teksten als Joh 1:12? het woord aannemen is zeer bijbels! Gelukkig zijn er nog bijbelse gergememmers die het geloof en jezus aannemen:)
Roozemond
@Plien, gelukkig zijn die er nog, en ik mag er 1 van zijn!! Ik hoop jij ook!!!
eduard1
Laten we helder zijn: tenzij de Heilige Geest de noodzakelijkheid van Christus in ons hart werkt, hebben we helemaal geen zin om Hem aan te nemen.
(overigens neem je het geloof niet aan, je neemt de Heere Jezus aan)

Enne.......waar je ook komt, kijk niet of het anders is dan je gewend bent, kijk niet of het je beter past, kijk niet of het je beter ligt, o.i.d. maar kijk of het bijbels is. Alles moet te toestsen zijn aan het Woord.
Roozemond
Zonder geloof kun je Jezus helemaal niet aannemen, wat heb je aan een Jezus zonder geloof?