Opvliegers

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 46. Al ongeveer drie jaar heb ik last van overgangsklachten, enkele maanden de zogenaamde opvliegers en dan niet menstrueren en dan weer een periode dat de opvliegers verdwijnen en dan komt na een paar weken de menustruatie weer op gang. Mijn vraag is: ben je tijdens de periode van opvliegers vruchtbaar?

Antwoord

Garantie geven artsen pas wanneer je één jaar niet meer gevloeid hebt. De periode daarvoor is er vaak sprake van onregelmatige, korte en soms langdurige menstruaties. De kans op zwangerschap is in deze periode klein, maar niet nul.

Groeten, José de Jongh

Lees meer artikelen over:

medisch