Verdikking achter het oor

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Ik heb een zachte verdikking achter mijn oor. Zou dit een vetbult kunnen zijn? Is deze te verwijderen of is dit een gevaarlijke plek? Ik merk dat hij ergens tegen aan drukt en dit is niet fijn. Bedankt!

Antwoord

Het zou best een vetbult of een talgklier kunnen zijn. Verwijderen is vaak niet zo'n groot probleem. Het kan echter ook een lymkliertje zijn en deze hoeft niet weggehaald te worden. Het is moeilijk om zonder onderzoek te bepalen wat het is. Maak dus een afspraak bij je huisarts.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

medisch