Rode bulten in de lies

drs. J. de Jongh-van Hoof / 1 reactie

Vraag

Ik (jongen) heb de laatste paar weken last van rode bulten rond mijn kruis, vooral aan de binnenkant van mijn billen en in mijn lies. Ze jeuken ook erg. Soms krab ik ze stuk. Wat kan dat zijn en hoe kom ik er van af? Is daar zalf voor te krijgen bij de apotheek of moet ik er mee naar de dokter?

Antwoord

Er zou sprake kunnen zijn van een zweetklierontsteking, maar deze jeuken meestal niet. Galbulten, netelroos of urticaria (meerdere woorden voor dezelfde aandoening) jeuken erg, maar gaan meestal weg na een aantal uren… Wanneer je mijn patiënt was, zou ik je willen zien op het spreekuur. Ik adviseer je dan ook om een afspraak te maken met je huisarts.

Groeten, José de Jongh

Lees meer artikelen over:

bultjeukmedisch
1 reactie
Rianne1357
Op dat gebied kun je beter eerst naar de huisarts gaan, blijf je tobben, vraag dan verwijskaart vd dermotoloog, ik zelf heb ook jaren getobt met zalfje zus zalfje zo, en ik ga 1 x naar de dermotholoog, en t probleem is binnen 1 week opgelost met de juiste medicatie. succes!!