Artikelen over Heart Cry

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Is het mogelijk om het (de) artikel(en) van dominee Pieters over Heartcry dat hij hoopt te schrijven, ook te plaatsen op Refoweb of op zijn eigen website? Het plaatselijke schrijven dat in gemeente Garderen is rondgegaan, is dat soms ook beschikbaar?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

We hebben ds. Pieters gevraagd om zijn artikel betreffende zijn visie op HeartCry ook aan ons beschikbaar te stellen. Zodra we dat toegestuurd krijgen, zullen we het direct online zetten. Zie ook de opmerkingen (en de brochure) van ds. Huijgen m.b.t. dit onderwerp:

De reactie van Arjan Baan en John Kamphuis namens Heartcry:

"Heart Cry wil terug keren naar volle rijkdom Bijbel!"

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

Heart Cry
6 reacties
eduard1
Komend weekend van vrijdagavond t/m maandagmorgen is er weer een HeartCry conferentie met o.a. de amerikaanse evangelist Paul Washer.
Ook daggasten en mensen die de zondag liever thuis of in de eigen gemeente doorbrengen, zijn hartelijk welkom.
Het thema is: 'Amazing Grace' oftwel 'Ontzagwekkende genade'

Ontzagwekkende genade is dat een heilig en rechtvaardig God omziet naar zondige en verloren mensen. Enkel en alleen vanwege het volbrachte werk van de Heere Jezus Christus aan het kruis op Golgotha.

Een keertje gaan en het zelf meemaken is vele beter dan allerhande brochures en theologische scherpslijperij lezen wat om te beginnen dus uit de tweede hand komt en geschreven wordt door mensen die waarschijnlijk op voorhand al tegen zijn.
eduard1
@Molly Malone

luister eens één of enkele preken/videoboodschappen die o.a. op de site van HeartCry te vinden zijn en oordeel dan zelf of deze man iets toe te voegen heeft of niet.
eduard1
Ik ga niet over het sprekersbeleid, maar ik weet wel dat predikanten die meewerken, grote kans lopen er binnen de kortste keren uit te liggen in hun eigen kerkverband, en aangezien dat hun baan is............
eduard1
Molly, ik wil daar met alle plezier op antwoorden, maar dat kan niet hier, omdat dit geen forum is.
Als je de bovenstaande links bekijkt en goed leest, dan neem je kennis van de werdezijdse standpunten.
henkie
Ik denk dat het wel meevalt met predikanten die er uit liggen bij hun kerkverband, Heartcry organiseert ook avondlezingen (voorheen Jongerenavonden) en daar gaan veel predikanten voor. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Jijdaar.

Verder kan het erg handig zijn om eens te lezen wat iemand die er voor doorgeleerd heeft te zeggen heeft. Als leek is het toch lastig om dingen te duiden. Je hebt een bepaalde gevoel bij maar om dat onder woorden te brengen is een tweede.
Roozemond
Ik ben vandaag teruggekomen van de HeartCry conferentie. Rijkelijk heeft de Heere dit weekend willen werken! Het was voor mij de 1e keer, maar ik ben Hem dankbaar Die deze weg baande! Ja, Hij baande door woeste baren en brede stromen mij een pad! Kortom, ga er zelf eens heen, DAN PAS kun je oordelen! Het viel me op dat ze ZO bijbelgetrouw zijn! Heerlijk gewoon!