Last van prostaat

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan een arts. Ik ben een man van 40 jaar en heb de laatste tijd erg veel pijn in mijn billen. Ook had ik daarvoor een gevoel van pijn bij de prostaat, alsof er een hele grote ballon bij mijn prostaat van binnen zat. Dat heb ik nu niet meer en nu heb ik met vlagen pijn in mijn billen. Met name ook bij spanning. Moet ik hiermee naar de dokter? Wat kan het zijn? Waar denkt u aan? Is het mogelijk dat ik op korte termijn antwoord krijg?

Antwoord

Het verhaal lijkt doet mij het meest denken aan klachten die te maken hebben met een verhoogde spanning in de bekkenbodem. Oefentherapie en opzoeken van de oorzaak kan dan zinvol zijn. Maar het lijkt me in ieder geval niet iets dat over de mail beantwoord kan worden. Meer antwoorden op vragen en meer lichamelijk onderzoek is daarbij nodig. Op het eerste gehoor lijkt het me niet ernstig, maar de huisarts kan dat beter beoordelen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischprostaat