Gebruik van de pil

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Omdat wij medisch gezien geen kinderen meer mogen krijgen ben ik op advies van onze huisarts de pil gaan slikken. Bijna elke keer als ik nog 4 a 5 pillen moet slikken word ik ongesteld. Is dit normaal en geeft de pil dan wel genoeg bescherming? Moet ik stoppen als ik ongesteld word of moet ik doorslikken tot de pillen die nog in de strip zitten op zijn? Ik ben 40 jaar.

Antwoord

Sommige vrouwen hebben dit bij de pil. Dit zegt niets over de bescherming, bij correct gebruik is die even betrouwbaar, met of zonder het extra vloeien. Je moet ook niet eerder stoppen. Gewoon volgens schema de pil gebruiken. Soms is het een optie om een andere pil te gaan gebruiken. Dat kun je het beste met de voorschrijvend arts overleggen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

de pil