Broer kijkt porno

G.J. Jansen / Geen reacties

Vraag

Wat moet je als meisje van 17 doen als je weet dat je broer van 19 (dus volwassen)naar porno kijkt?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Ik begrijp heel goed dat jouw vraag, vanwege het onderwerp, niet zomaar af te doen is met de opmerking om een gesprek met je broer te beginnen. Toch moet je broer op de een of andere manier op een goede manier uitgelegd krijgen dat wat hij doet niet in overeenstemming is met Gods gebod en de bedoeling van seksualiteit. Als je de zaak met je ouders bespreekt, wordt jij mogelijk degene die geklikt hebt. Is er geen goede vriend(in) van je broer die jij in staat acht om het gesprek met je broer te beginnen?

Je zou hem ook een exemplaar van de Daniël special over seksualiteit kunnen geven. Als ik het goed heb, staat daar ook een artikel in over pornografie. Misschien heb je een mailadres van je broer. Waarom stuur je hem geen mail waarin je eerlijk vertelt wat je weet. Veroordeel hem niet, maar wijs hem een betere weg. Verwijs daarin ook naar deze brochures.

Pas als het niet op deze manier lukt om een gesprek of bezinning op gang te brengen, zou ik ouder(s) of derden in schakelen. Je bent zelf namelijk 17 en je broer 19; de meest volwassen aanpak is om het elkaar te zeggen; hoe moeilijk dat ook is.

Veel wijsheid toegewenst!

G. J. Jansen