Snel iets voelen voor andere mannen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben 30 jaar, gelukkig getrouwd en mijns inziens heb ik een kronkel. Ik voel heel snel iets voor andere mannen. Ik heb een vrij uitgebreid sociaal netwerk, waar ook een stel ontzettend leuke en gelukkig ook gelukkig getrouwde mannen in zitten. Ik heb daar al heel snel een kriebel bij en dat vind ik ontzettend vervelend en genant. T.o.v. mijn eigen man, naar mezelf toe, maar ook naar de andere partij.

Soms droom ik over een andere man. Niet direct erotisch, maar altijd wel spannend en op het randje. Komt dat omdat ik een vrij kille relatie met mijn vader heb en nooit broers heb gehad? Komt het omdat ik niet echt gepuberd heb en mezelf in de puberteit dermate lelijk vond dat ik niet het hart had om te flirten en ben ik nu laat aan het puberen? Inmiddels heb ik voldoende zelfvertrouwen en durf ik mezelf een leuke vrouw te vinden. Maar waarom kan ik hier geen balans in vinden? En hoe kom ik hier van af? Moet ik (nee he, niet weer) naar een psycholoog? Of moet ik gewoon niet zo moeilijk doen?

Antwoord

Beste 30-jarige,

Je stelt een heleboel vragen.... geef daar zelf eens antwoord op. Blijkbaar heb je al eens met een psycholoog gesproken: ging dat over deze vragen? Is het belangrijk om te weten waar je gevoelens vandaan komen? Al zou het een late pubertijd zijn, wat dan nog. En aan het feit dat je geen broers hebt verander je niets. Die relatie met je vader vind ik nog wel iets om over na te denken, maar dan meer in de trant van “wil je verandering, doe er wat aan” dan in verband met wat jezelf je ‘kronkel’ noemt.

Wat  betekent je echtgenoot voor je? Wat is voor jou “gelukkig getrouwd”?

Als je man alles voor je is, stel jezelf dan iedere keer dat de ‘kronkel’ opspeelt hém voor ogen in plaats van de andere mooie, leuke, aardige mannen. Wees ook hier een zelfbewuste vrouw met voldoende zelfvertrouwen!

Sterkte,
Marijke  Rots