Beugelbehandeling van Invisalign

drs. G.H. Hoek / Geen reacties

Vraag

Geachte heer Hoek. Heeft u al enige ervaring (gehad) in uw praktijk met de beugelbehandeling van Invisalign? De behandeling spreekt mij erg aan, maar ik ben bang dat er na de behandeling weer een verschuiving van de tanden en kiezen plaatsvindt.

Antwoord

Ik heb in mijn praktijk geen ervaring met invisalign. Het is een ingenieuze methode door opeenvolgende strakgetrokken plaatjes de tanden en kiezen in stand te corrigeren. Het voordeel is dat je de beugel dus ook veel uit kunt hebben en dat deze in de mond niet zo “lelijk” is.

Een fors nadeel is de prijs. De behandeling valt veel duurder uit dan de conventionele die toch ook al behoorlijk kostbaar is. Een ander nadeel is dat wat extremere situaties niet even goed hiermee te behandelen zijn. Dit zul je vooraf toch moeten laten beoordelen door een orthodontist of een gespecialiseerde tandarts.

Met vriendelijke groet,
Drs. G. H. Hoek, tandarts

Lees meer artikelen over:

medischtandarts