Gelukkig na diverse afwijzingen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb heel veel afwijzing en teleurstelling in mijn leven gekend, ook in relaties. Allerlei relaties. Nu heb ik een heel goede relatie met mijn vriendin en kan ik het nog steeds NIET geloven, ik DURF en KAN het niet geloven. Dit is bijna een blokkade voor me. Hoe valt dit te verklaren en hoe kan ik dit het beste hanteren? Gaat dit vanzelf over op den duur? Ik bedenk dan als het ware steeds dingen waarom het mogelijk weer niet zal kunnen tussen ons.

Antwoord

Beste gelukkige,

Mag ik je zo aanspreken? Na alle teleurstelling en afwijzing heb je immers nu een heel goede relatie! Denk hierover pósitief, laat geluksgevoelens toe in plaats van negatieve gevoelens die het genieten in de weg staan. Het is goed, dat je je realiseert dat het bí­jna een blokkade voor je wordt. Nog net niet dus... gelukkig! In je laatste zin geef jezelf de weg naar een oplossing aan: bedenk dingen die het heel goede wat je nu overkomen is wél mogelijk maken! Schrijf die dingen op, hang ze boven je bed... kijk iedere dag naar pósitieve redenen en ervaar de gevoelens van geluk! Je zult zien, dat dit helpt.... en als je terugvalt in gevoelens van afwijzing: opnieuw beginnen met positieve redenen voor jezelf te benoemen en/of op te schrijven. Praat hierover met je vriendin, zodat zij je kan steunen! Wat dat is liefde: de dingen en bijbehorende gevoelens sámen delen!

Ik wens je veel geluk: nu en later!

Marijke Rots