Verklaring van de Dordtse Leerregels

Ds. B.J. van Vreeswijk / Geen reacties

Vraag

Weet u voor mij een goede verklaring van de Dordtse Leerregels? Ik heb nu die van ds. A. Bac, maar die vind ik te moeilijk.

Antwoord

Verklaringen zijn vaak niet meer verkrijgbaar in de boekhandel. Uit mijn eigen biblotheek noem ik wat oudere en recente uitgaven:

dr. J.C.S. Locher, De Dordtse Leerregels (1956)
ds. J.G. Feenstra, De Dordtse Leerregels (1949
ds. C. den Boer, Om 't eeuwig welbehagen (1974) - preken
ds. L. Vroegindeweij: De troost der verkiezing, drie delen (1991)
ds. W. Dekker, Vaste Grond, werkboek (1984)
dr. M. Verduin, De lofzang uit Dordt, werkboek (1996)

Lees meer artikelen over:

Dordtse leerregels