Ik ben een meisje van 16 en ik ben verliefd op een vrouw van 23. Ik logeer in ee...

dr. J. Hoek / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16 en ik ben verliefd op een vrouw van 23. Ik logeer in een logeerhuis en daar heb ik haar leren kennen: zij werkt daar. Ik logeer daar ongeveer een keer per maand. Ik zie haar dus ook al niet zo veel want als ik daar kom dan moet ik net geluk hebben dat ze werkt. Ik mis haar vaak heel erg, dan lig ik te huilen in bed. En als ze dan wel werkt en ik ben er ook, ben ik vaak bang dat ze er achter komt dat ik verliefd op haar ben. Wat kan ik doen??

Antwoord

Beste X, ik begrijp dat je met een groot probleem worstelt. Ik zou je in elk geval deze dringende raad willen geven: Zeg niet tegen die vrouw dat je verliefd op haar bent. Zodra je dat immers hebt uitgesproken, is het probleem nog veel groter geworden.

Achter jouw gevoel van verliefdheid ligt een verlangen naar genegenheid, naar echte liefde. Dat is een natuurlijk verlangen waarvoor je jezelf niet hoeft te schamen. Tegelijkertijd moet je onder ogen zien dat dit verlangen niet kan worden bevredigd door een relatie met deze vrouw. De liefde van God voor jou kan alleen je hart vervullen. Zoek contact met mensen die deze liefde van God zelf kennen en er met jou over willen spreken en samen met je willen bidden. Verder zou ik je willen aanraden om voor pastoraal contact eens te surfen naar www.refoanders.nl  of www.comingtrue.nl

Ik wens je van harte alle goeds toe en dat de Heere jouw Gids mag zijn op heel je levenspad.

Ds. J. Hoek

Lees meer artikelen over:

geaardheid