Wat moet je doen als je als meisje van 16 jaar verliefd bent op een jonge vrouw?...

Ds. B.J. van Vreeswijk / Geen reacties

Vraag

Wat moet je doen als je als meisje van 16 jaar verliefd bent op een jonge vrouw? Ze is getrouwd en zit bij mij in de kerk.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Je vraag heeft voor mij twee lagen. De eerste is jouw eigen persoon. Je hebt kennelijk ontdekt dat je sterke aantrekkingskracht voelt tot je eigen sekse. Ben je daarvan echt overtuigd of is dit een jeugdervaring die over je heen is gekomen? Het is heel belangrijk deze vraag met een vertrouwenspersoon te delen om een goede verwerking van je gevoelens mogelijk te maken. Blijf hiermee niet rondlopen uit onzekerheid of mogelijk schaamte.

De tweede laag is een bijbels antwoord op de concrete situatie die je schetst. Eigenlijk weet je dat antwoord zelf wel. Toegeven aan verliefdheid op een getrouwd iemand, los van het feit dat het om een vrouw gaat, is wrikken aan een verbond tussen man en vrouw. De bijbel noemt dat overspel en is daar zeer duidelijk in. Niet voor niets wordt deze zonde concreet genoemd in de Tien Geboden.

Ik kan je naast het boven geschrevene alleen maar adviseren om te bidden dat God de gevoelens voor deze getrouwde vrouw van je wegneemt omdat die schade kunnen brengen.

Samengevat: zoek hulp en blijf niet in je eigen cirkel rondzweven.

Een hartelijke groet en kracht van de Heere God toegewenst,
Ds. B.J. van Vreeswijk

Lees meer artikelen over:

geaardheid