Uitstellen van menstruatie rond trouwdag

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Over drie maanden hoop ik te trouwen. Ik zal dan waarschijnlijk precies ongesteld zijn. Wat kan ik daar aan doen? Want het lijkt me niet zo fijn om daar me druk om te maken... Kan ik naar de apotheek om iets te halen (lijkt me wel handig) of moet ik dan naar de dokter? En wat zijn de bijwerkingen/belangrijke info over zo n pil o.i.d.? Wat gebeurt er dan met je hormoonhuishouding?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het uitstellen van de menstruatie kan op twee manieren. 1. Door de gewone pil te gaan slikken. Je kunt een strip soms wat langer door slikken en zo de menstruatie wat verschuiven. 2. Door progestagenen te slikken; pillen die je uiterlijk drie dagen voor de te verwachten menstruatie gaat slikken. Wanner je stopt met slikken word je 1-2 dagen later ongesteld. Daarmee kun je de menstruatie verschuiven. Bijwerkingen: soms iets hoofdpijn, misselijkheid of tussentijds bloedverlies, meestal geen. Zeven tot tien dagen uitstellen lukt meestal goed.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

menstruatie