Ovulatietest bijbels verantwoord

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Wij zijn nu acht maanden getrouwd en hebben een kinderwens. Is het gebruik van ovulatietesten Bijbels gezien verantwoord?

Antwoord

Ovulatietesten geven alleen de mogelijkheid te bepalen wanneer de ovulatie ongeveer komt. Het is niet een test die ingrijpt in de natuur of de processen in het lichaam en is daarom zeker Bijbels verantwoord. Vergelijk het maar met een zwangerschapstest.

Wanneer er overigens sprake is van kinderwens welke niet vervuld is, is ook te overwegen om eens in gesprek te gaan met een consulente van de NFP (Natural Family Planning). Zij zijn experts in het aanleren van het verstaan van het eigen lichaam en worden beschouwd als het Bijbels verantwoorde alternatief voor zaken als pil en IVF.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

kinderwensmenstruatieNFP