Ik verlang er naar om verkering te hebben

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik wil graag een meisje, want ik ben zo alleen. Ik verlang er naar om verkering te hebben, terwijl ik nog te jong ben: 16. Ik voel me echt alleen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een hartenkreet, dat is wat ik lees. Wat verwacht je van mij? Waar moet ik antwoord op geven? Je stelt namelijk niet direct een vraag. Heb je aan de volgende woorden enig houvast? Schrijf anders nog eens, en dan graag met wat meer gegevens over jezelf!

Je vind jezelf te jong om verkering te hebben, of zeggen anderen (b.v. je ouders) dat tegen je? Ik snap, dat je je alleen kunt voelen als je (nog) geen gevoelens voor een aardig meisje durft toe te laten. Ontmoet je wel meisjes, durf je hen aan te spreken? Zit je nog op school? Heb je vrienden, of medestudenten waar je mee kunt praten en plezier beleven?

Als je alleen maar afwacht of er ooit een aardig iemand je pad kruist, kun je misschien wel lang wachten. Je zult dus zelf activiteiten moeten ontplooien als je niet alleen wilt blijven! Daar kun je natuurlijk best mee beginnen, ook al ben je 16 jaren jong! Ogen en oren open, dus: de meeste meisjes bijten niet, hoor!

Sterkte ermee.

Een hartelijke, bemoedigende groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering