Sinds een korte tijd ben ik verliefd op een meisje dat 12 jaar is. Zij is dat oo...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Sinds een korte tijd ben ik verliefd op een meisje dat 12 jaar is. Zij is dat ook mij, ben ik via via te weten gekomen. Alleen ik ben 15, bijna 16 . Mijn vraag is nu: moet ik hiermee verder gaan? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Antwoord: Beste jongen,

Jij verliefd, zij verliefd... heerlijk, hoor! Wat bedoel je met “verder gaan”? Wat zou je dan willen? Jij bent jong, maar zij is nog veel jonger! Gelukkig realiseer je je dat. Liefde is ook keuzes maken: voor jou geldt dan denk ik de keuze van het wachten tot jullie beiden wat ouder zijn. Je moet nog zoveel leren... misschien verander jij, verandert zij, voordat je volwassen bent!

Antwoord

Beste jongen,

Jij verliefd, zij verliefd... heerlijk, hoor! Wat bedoel je met “verder gaan”? Wat zou je dan willen? Jij bent jong, maar zij is nog veel jonger! Gelukkig realiseer je je dat. Liefde is ook keuzes maken: voor jou geldt dan denk ik de keuze van het wachten tot jullie beiden wat ouder zijn. Je moet nog zoveel leren... misschien verander jij, verandert zij, voordat je volwassen bent!

Schrijf nog maar eens, ik ben benieuwd waar je allemaal aan denkt. Zitten jullie bij elkaar op school? Waar en hoe heb je haar leren kennen? Hoe vaak zie je haar? En wat doe je dan, of wat zeg je tegen haar?

Hartelijke groeten,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid