Beide autistisch in relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb al lang verkering met een hele lieve vriendin die autistisch is. Zelf heb ik het ook. We begrijpen elkaar daardoor heel goed, maar vaak gaat het daardoor ook veel moeilijker dan wat wenselijk is. Kun je wel verkering houden en trouwen ook al heb je autisme en je daardoor veel met problemen te maken krijgt?

Antwoord

Beste jongen,

Ja hoor, als je autistisch bent kun je best verkering hebben en houden. Het is goed, dat jullie beiden je ervan bewust bent. Dan kun je tijdig hulp zoeken wanneer dat nodig is. Autisme is er in verschillende gradaties. Zoek die hulp die bij jou en bij je vriendin past. Óf zorg, dat je beiden -apart- goede vrienden hebt waar je je hart kunt uitstorten (ook al is dat niet gemakkelijk!).

Probeer elkaar te begrijpen, dat lijkt me voor iedere relatie essentieel!

Gode bevolen, en een goede toekomst toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering