Ik zou graag willen weten waar ik mijn doopbewijs moet opvragen. Ik heb samen me...

Ds. H.H. Klomp / Geen reacties

Vraag

Ik zou graag willen weten waar ik mijn doopbewijs moet opvragen. Ik heb samen met mijn vriend besloten om naar een andere kerk te gaan omdat wij beiden uit een verschillende kerkgenootschap komen. Moet ik mijn doopbewijs bij het kerkelijk bureau opvragen of bij de scriba?

Antwoord

Beste vragensteller, Dat hangt er van af. De kerk waarin je gedoopt bent, bewaart je officiële doopgegevens. Die kun je altijd opvragen. Woon je niet meer in de plaats waar je geboren bent (dan ben je dus ook geen lid meer van de plaatselijke kerk waar je gedoopt werd) dan moet je naar die oorspronkelijke plaats terug om het daar op te vragen. Vaak kan de kerk waar je nu lid bent je wel een bewijs geven dat je er als dooplid ingeschreven was. Ik ken je situatie niet, maar je kunt ook altijd informatie vragen bij je eigen dominee of ouderling. Let er op dat je je wel weer bij een Schriftgetrouwe kerk aansluit en ook gaat meeleven. De Heere zegene jou, jullie. Groet.

Ds. H. H. Klomp