Sinds twee weken zijn we getrouwd, maar geslachtsgemeenschap lukt totaal niet (....

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Sinds twee weken zijn we getrouwd, maar geslachtsgemeenschap lukt totaal niet. Ik kan met moeite twee vingers bij mezelf naar binnen werken, dus laat staan dat mijn man naar binnen komt. We zijn als maagd getrouwd, dus geen voorgeschiedenis. Ik vind het ontzettend naar dat het niet lukt, we hadden ons er op verheugd! Heb geprobeerd de vagina op te rekken etc. maar het is nog steeds veel te nauw... HELP!

Antwoord

Reden hiervan kan zijn: 1. Stug maagdenvlies. Hierbij geeft ook het inbrengen van tampons vaak problemen. Is dit ook het geval geweest bij jou? Hierbij is een gynaecologische ingreep nodig. 2.Vaginisme: Hierbij spannen de spieren van de bekkenbodem aan i.p.v. ontspannen. Hierbij kan bekkenbodemtherapie en/of begeleiding door een seksuoloog uitkomst bieden.

Ik raad je aan om hiermee naar je huisarts te gaan en het probleem voor te leggen. Deze kan je onderzoeken en je evt. adviseren om naar een specialist te gaan.

Groeten, José de Jongh

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk