Ik (20) ben sinds een maand verliefd op een jongen (20) die ik inmiddels 2-3 maa...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik (20) ben sinds een maand verliefd op een jongen (20) die ik inmiddels 2-3 maanden ken. We zien (en spreken) elkaar ongeveer iedere week, alleen in verenigingsverband. Het lijkt wederzijds te zijn. Hoe nu verder? Want aan de algemene gesprekken heb ik niet meer genoeg. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik hem alleen spreek en een keer een goed gesprek met hem kan hebben? We spreken elkaar namelijk iedere keer wel, maar omdat we met een hele groep zijn is dit weinig bijzonders. En een wat meer persoonlijk gesprek lijkt niet van de grond te komen. Ik laat wel duidelijk merken dat ik verliefd ben; en hij geeft zelf ook aanwijzingen daartoe. Wat kan ik als meisje doen? Vragen om een gezellig avondje samen zou ik bij wijze van echt niet durven.

Antwoord

Het feit dat je aan hem laat merken dat je hem wel aardig vindt is goed. Daardoor krijgt hij dan hopelijk ook weer een beetje moed en zo moet je langzaam maar zeker verder kunnen komen. Zo’n proces heeft ook best wel een beetje z’n tijd nodig. Ga zo door. Als je het allemaal te lang vindt duren, zou je hem ook een mailtje kunnen sturen waarin je hem vertelt dat je hem best wel aardig vindt. Dan moet hij er weer op reageren en komt er zo vanzelf meer duidelijkheid. Bedenk wel dat het voor een jongen niet niks is om z’n gevoelens aan een meisje kenbaar te moeten maken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid