Verslaafd geweest aan pornografie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben hevig verliefd op een meisje en zij ook op mij. We hebben samen hele goede gesprekken over het geloof enzo, maar ik zit met een vraag. Ik heb namelijk problemen om rein om te gaan met seksualiteit. Ik ben verslaafd geweest aan pornografie. Gelukkig heb ik van God de kracht gekregen om ermee te stoppen. Ik vind het ook heel moeilijk om om te gaan met zelfbevrediging. Ik doe het nu niet meer, maar ik voel nog zo vaak die verleiding. Hoe moet ik hiermee omgaan in mijn relatie? Ik ben zo bang dat als ik haar alles vertel ze me niet meer wil. Maar ik wil ook geen geheimen voor haar hebben. Wat moet ik doen? Help me!

Antwoord

Dat je in je gedachten veel aan seksualiteit moet denken en dat je die drift ook in jezelf ervaart, is niet verkeerd. Een mens is ook een seksueel wezen en een jongen heeft in het algemeen meer met die gevoelens en driften te maken dan een meisje. Jammer dat je verslaafd bent geweest aan pornografie, fijn dat je het met Gods hulp hebt weten te overwinnen. Ik hoop van harte dat je ook echt innerlijk vrij bent van de pornografie, anders is het misschien toch goed om er nog eens met een deskundige over door te praten.

Wat betreft de zelfbevrediging, daar zijn al heel veel vragen over geweest en je kunt bij de desbetreffende vragen de antwoorden lezen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

pornozelfbevrediging