Fasciatherapie

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Ik ben christen en zou graag weten of fasciatherapie occult is of niet?

Antwoord

Omdat ik nog nooit van deze therapie gehoord heb, ben ik op internet gaan kijken wat erover geschreven wordt.

Allereerst zou fasciatherapie een manuele therapie zijn die inwerkt op alle structuren van het lichaam. Daarnaast wordt er gesproken over een bewegings of Cesar therapie. Tot zover zou ik geen problemen hebben met deze therapie. Echter, er wordt ook gesproken over het feit dat de therapie de verbinding met het leven is. Het zou de balans en het interne ritme van fascia's (membranen) veranderen waardoor het potentiaal aan beweging weer vrij en vitaal wordt. Het onthult nieuwe waarnemingen en nodigt je uit om de wereld binnen in je zelf te ontdekken.

Dit komt voor mij vrij vaag over. Daarnaast blijkt de therapie ook door niet artsen of fysiotherapeuten uitgevoerd te worden.

Verder wordt het meestal in praktijken uitgevoerd waar ook sacrale therapie, accupunctuur, voetreflexologie etc plaatsvinden. Hierbij is wel sprake van occulte belasting.

Dit alles maakt mij huiverig om deze vorm van te therapie te volgen. Misschien is het goed om dit punt met een therapeut te bespreken, nl of hij ook andere alternatieve bezigheden heeft. En wat de opleiding is die hij of zij gevolgd heeft. Misschien kan je eigen huisarts daar ook in adviseren. Omdat ik een reguliere huisarts ben, ben ik me ervan bewust dat ik sowieso erg terughoudend sta t.a.v. het alternatieve circuit. Bij twijfel zou ik het niet doen.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

natuurgeneeskundeoccult