(...) Pas gebeurde het dat ik aan hem vroeg, na een dikke knuffel (waar ik zo ge...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend is in een vorige relatie heel ver gegaan op seksueel gebied. Ik vind dat heel moeilijk en pijnlijk, ook al ben ik erg blij met hem. Pas gebeurde het dat ik aan hem vroeg, na een dikke knuffel (waar ik zo gelukkig me om voelde) of hij nu het niet moeilijk vindt dat hij te ver is gegaan in voorgaande relatie. Later dacht ik, waarom stel ik die vraag. Ik denk dat ik heel erg de behoefte had om van hem te horen dat dat zo was en dat ik nu echt de enige voor hem ben. Hij werd echter heel boos en voelde zich genomen. Heb ik dan iets verkeerd gedaan? Ik bedoelde het echt heel erg oprecht. Ik verlangde er heel erg naar om van hem te horen dat ik het alleen voor hem was (of zoiets, denk ik). Ligt dit nu aan mij of mag ik ook begrip voor mijn gevoel hierin van hem verwachten?

Antwoord

Ik kan me je vraag heel goed voorstellen en vind dat echt begrijpelijk. Je schrijft ook dat je uit oprechtheid die vraag stelde. Dat heb je toch hopelijk ook wel tegen hem gezegd. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer hij in een vorige relatie heel ver is gegaan, jij extra wil horen dat jij nu echt de enige voor hem bent. Dat wat er in de vorige relatie is gebeurd, staat er nu toch wel een beetje tussen. Ik vind wel dat je vriend daar begrip voor moet hebben. Hij wil het waarschijnlijk nu zoveel mogelijk achter zich laten, maar het is niet niks voor jou. Jij hebt terecht behoefte aan een invoelend woord en dat moet hij wel kunnen begrijpen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk