Merkteken van het beest

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Laatst las ik in het maandblad van de stichting Protestants Nederland over het aannemen van de zondagswet door de Europese regering. Er was een kerkelijk genootschap dat zich hier om bijbelse redenen tegen verzette, omdat zij leren dat dit het teken van het beest zou zijn zoals genoemd in Openbaringen 13. De auteur van het artikel deed dit af met: "Tsja... Ik weet dat dit een moeilijk onderwerp is, maar er wordt in Openbaringen 7 ook gesproken over het teken dat de dienaren van de levende God aan hun voorhoofd ontvangen hebben." Kan iemand mij uitleggen wat het teken van God is en wat het teken van het beest is? Uit Openbaringen kunnen we opmaken dat de draak de duivel is en door de oudvaders (o.a. Matthew Henry maar ook Maarten Luther) wordt de RKK als antichrist gezien. Wordt dit nog steeds geloofd en zo ja (of nee), hoe voorkomen we dan toch het krijgen van hun merkteken, daar dit van zeker belang is omdat zij vergaan volgens Openbaringen 19:20.

Antwoord

Zie voor het antwoord het zoekprogramma in onze vragenrubriek. Zoekwoorden zijn: merkteken, 666, openbaringen, wederkomst en antichrist.

1 reactie
MUS
Het duiden van het getal 666 heeft maar al te vaak in de eigen cultuur plaatsgevonden. Wanneer het zich zal openbaren zal het duidelijk zijn. Neem in ieder geval kennis van het profetisch woord over deze zaken. En wij hebben het profetische woord, dat vast en zeker is, en u doet er goed aan daarop acht te slaan als op een lamp die schijnt in een duistere plaats, totdat de dag aanbreekt en de morgenster opgaat in uw hart. 2 Petr 1,19
De tekst waarop je duidt in Openbaring 7 is juist een zegel van God (niet van de antichrist), waardoor zij tegen de boze beschermd zijn.