Ik ben al wat ouder, en heb een lieve vriendin. Ik ervaar in mijzelf voortdurend...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben al wat ouder, en heb een lieve vriendin. Ik ervaar in mijzelf voortdurend een bepaalde druk en spanning in de relatie. Ik ben van mijzelf perfectionistisch. Ligt het nu aan de relatie als je dat voelt of zit het in mijzelf?

Antwoord

Misschien sta je nog wel teveel onder druk dat het allemaal goed moet gaan. Dat je ook wilt dat het alleen maar goed gaat. Het kost tijd om van twee mensen apart toe te groeien naar samen één en dat gaat gepaard met ups en downs. Dat hoort bij een verkering. Het kan niet alleen maar goed gaan. Je hebt te maken met man-vrouw verschillen, met persoonlijkheids/karakterverschillen, met gezinsverschillen, met opleidingsverschillen enzv.

Ik heb het gevoel dat je wel zeker bent van je vriendin. Probeer wat te ontspannen, daar kun je jezelf best wel in trainen, dat je dan zegt dat je ook ontspannen mag zijn. Ik hoop echt voor je dat het zal lukken.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering