Weinig goede gesprekken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik kennen elkaar al heel lang. Nu we verkering hebben, weten we dus al heel erg veel van elkaar. Ons contact is nu best wel lichamelijk gericht en we voeren eigenlijk weinig goede gesprekken. Is dat normaal? Hebben alle andere stellen wel veel goede gesprekken?

Antwoord

Als het goed is dan gaat het lichamelijk naar elkaar toegroeien en het geestelijk naar elkaar toegroeien toch een beetje gelijk op. Natuurlijk praat het ene stel gemakkelijker dan het andere stel, maar toch is het wel belangrijk dat je ook over van alles en nog wat met elkaar praat. Door met elkaar te praten, leer je elkaar pas goed kennen. Als je het in de verkeringstijd niet leert, leer je het nooit en dan zul je het later in je huwelijksleven echt missen.

Ik vind het heel goed van je dat je het nu al ziet, want dan kun je er samen ook echt aan werken. Probeer met elkaar een onderwerpje af te spreken en het daar over te hebben, dan zul je zien dat het helemaal niet zo moeilijk is. Zo kun je bijvoorbeeld eens praten over wat je van het huwelijk verwacht.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering