Verkering is zonde

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

“Ware liefde wacht” zegt dat verkering zonde is, niet bijbels en dat elke seksuele handeling voor het huwelijk zonde is. Hoe moet ik dit nu zien? Het staat er heel scherp dat je dan niet vraagt wat mag en kan wel.

Antwoord

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat “Ware liefde wacht” vindt dat verkering zonde is. Hoe kan dat nu? Aan een huwelijk gaat toch altijd een verkering vooraf? En wat wordt bedoeld met een seksuele handeling? Valt zoenen daar ook onder? Het is juist zo mooi dat wanneer je verkering hebt je de gelegenheid krijgt elkaar te leren kennen. Want hoe zou je anders een levenslange relatie met elkaar durven aangaan?

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering