Relatie opbouwen na internetcontact

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het verstandig om een relatie op te bouwen met een jongen die je via mail of chat leert kennen? Stel je chat en mailt veel met een leuke jongen en je spreekt een keer af om elkaar te ontmoeten en het klikt van twee kanten. Na elkaar een paar keer ontmoet te hebben merk je dat je beiden veel opener gaat worden tijdens het chatten en mailen en dat je wat voor die jongen gaat voelen. Moet je aan je gevoelens toegeven en de "relatie" die je tot nu met die jongen hebt verdiepen, of  moet je terughoudend zijn omdat je niet weet of de ander echt zo open is als hij doet voorkomen. Doordat mail en chat redelijk anoniem zijn, is de kans groot dat je je (onbewust) anders voordoet dan je werkelijk bent. Of geldt ook nu, een verkering is er toch voor om te kijken of je echt bij elkaar past en samen verder wilt/kunt? Graag uw advies.

Antwoord

Je kunt je toekomstige man of vrouw op vele verschillende manieren ontmoeten. Als je je vriend of vriendin bijvoorbeeld via de kerk leert kennen, dan worden daarmee meteen al veel onzekerheden weggenomen. Je behoort dus tot dezelfde kerk en bovendien weet je waarschijnlijk al veel van elkaars achtergrond.

Ontmoet je iemand via de mail of chatbox, dan weet je meestal heel erg weinig van die ander af en moet je dus extra voorzichtig zijn. Helaas worden via deze media mensen nog al eens bedrogen, vandaar ook die extra oplettendheid.

Jullie hebben elkaar al een keer ontmoet en ik hoop dat jullie zo al wat meer van elkaars achtergronden weten. Op zich is er geen bezwaar tegen dat je elkaar via de mail of chatbox hebt leren kennen, mits je beiden open en eerlijk naar elkaar toe bent.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

datingverkering