Antidepressiva slikken met de pil

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Kun je als je antidepressiva slikt, tegelijkertijd gebruik maken van de pil? Kun je dat samen gebruiken? Mijn menstruatie is onregelmatig en er zit soms wel drie of vier maanden tussen en dan komt het weer opzetten, vaak zonder dat ik het in de gaten heb.

Antwoord

Ik begrijp dat het om twee vragen gaat: 1.Kan de pil samen met een antidepressivum? Antwoord: ja. 2.Hoe zit het met een onregelmatige cyclus? Daar zijn allerlei redenen en oorzaken voor. Bv. externe oorzaken: veel stress, veel sporttraining, veel afvallen, etc. Sommige vrouwen hebben het van binnenuit, omdat hun hormonale as onregelmatig werkt. Kan ik verder dus niet veel over zeggen.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

de pilmenstruatie