Verschillende borsten

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16. Ik heb een vraag over mijn borsten. De rechter is normaal, maar de linker ziet er heel anders uit. Er zitten van die bruine korsten omheen die je er vanaf kunt halen, maar die komen daarna gewoon weer terug. Ook zit er in allebei de borsten een geel/wit plekje. Die valt er ook wel eens uit. Verder doet de linkerborst best wel zeer (ik heb nooit echt pijn). Ik durf hier eigenlijk niet met onze huisarts over te praten, want misschien is het wel helemaal niks. Misschien weet u wat het is?

Antwoord

Best meisje van 16,

Mijn gedachten bij je linkerborst met korsten die telkens terugkeren gaan in eerste instantie uit naar bijvoorbeeld eczeem of een andere huidaandoening met mogelijk een infectie. Een infectie kan ook pijn veroorzaken. De wit/gele plekjes kan ik niet meteen duiden. Komen deze uit de tepel of van de tepelhof?

Ik zou je gezien je verhaal willen zien en onderzoeken. Wat je beschrijft is wel een reden je huisarts te bezoeken. Het is misschien wel onschuldig, maar in ieder geval wel hinderlijk.

Groeten, José de Jongh

Tags in dit artikel:

borst(en)medisch