Ik zit ergens mee. Het is nou al een paar keer gebeurd dat mijn vriend een zaadl...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit ergens mee. Het is nou al een paar keer gebeurd dat mijn vriend een zaadlozing kreeg als we (net pas even) knuffelden. We vinden het allebei erg vervelend, vooral ook omdat mijn vriend ervaart dat we te ver gaan, terwijl we alleen zoenen en elkaar op de kleding strelen. Is het krijgen van een zaadlozing (die je niet wilt en niet expres opwekt) te ver gaan? Is het een teken dat je te intens met elkaar bezig bent? We willen allebei dat het niet meer voorkomt. Of moeten we hier niet zo krampachtig mee omgaan en is het normaal dat dit voorkomt? En is het terecht om je zorgen te maken dat ook later in het huwelijk de zaadlozing veel te vroeg komt?

Antwoord

Inderdaad kan het gebeuren dat wanneer je samen zit te knuffelen, dat de jongen dan een zaadlozing krijgt. Met elkaar knuffelen heeft natuurlijk wel met seksualiteit te maken en het lichaam reageert daar dan ook op. De een krijgt wel sneller een zaadlozing dan de ander. Daar hoef je dus echt niet mee te zitten. Het wil alleen maar zeggen dat een en ander goed functioneert. Je gaat dan dus beslist niet te ver.

Ook wil dit niet zeggen dat hij later te vroeg een zaadlozing zou krijgen. En als dat wel zo zou zijn, dan is daar ook wel weer wat aan te doen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk