Verzekeren ziektefonds

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Pieters. U gaf laatst in een antwoord aan dat iemand zelf moet weten of hij/zij zich wil verzekeren wat betreft het ziektefonds. Zelf heb ik hier nogal moeite mee. Dit daar in het ziekenhuis waar ik werk ook nogal eens mensen komen die niet verzekerd zijn (ook door andere omstandigheden; allochtonen e.d.). Deze mensen worden behandeld en uit een speciale kostenpot van het ziekenhuis betaald. Echter, het geld wat hiervoor nodig is komt van de belasting/ziekenfondsbetalende mensen. Eerlijk gezegd vind ik dit niet geheel eerlijk omdat naar mijn idee wij dan betalen voor degen die zich niet kunnen/willen verzekeren. Of zie ik dit nou verkeerd? Alvast bedankt voor uw antwoord. Hopelijk vat u dit niet op als kritiek op u persoonlijk!

Antwoord

Wie uit gewetensovertuiging niet verzekerd is, zal de kosten zelf betalen - al moet hij er zijn verdere leven voor werken, en niet op rekening van de gemeenschap afschuiven!

Ds. W. Pieters

Lees meer artikelen over:

verzekering