Opnieuw rooms

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik hoop niet dat u mijn vraag afdoet met een sociaal wenselijk antwoord, maar ik zit echt ontzettend erg met het volgende. Ik heb de indruk dat in de Ger. Gem., althans in mijn gemeente, het opnieuw rooms is, oftewel eindigen in de ontdekte zondaar... Die staat centraal en NIET de Heere en Zijn heil voor GodLOZEN. Ik heb het gevoel dat er ook voor mijn vragen geen plaats is in de Ger. Gem. Ik heb de weg van de verantwoording gelopen en met mijn wijkouderling besproken. Dit werd heel erg herkend en begrepen. Wat fijn, maar er verandert niets. Christus wordt niet onvoorwaardelijk verkondigd maar alleen voor de ontdekte zondaar en de weg van de ontdekte zondaar staat erg centraal in de preek.

Antwoord

Beste vraagsteller. Dit probleem is al diverse malen in deze rubriek aan de orde geweest en door verschillende panelleden beantwoord. We verwijzen je daarom graag naar ons archief. Met behulp van het zoekprogramma zijn de antwoorden te vinden. Je kunt ook zoeken in de subrubriek “Dogmatiek - Geloofsleer”.

Redactie Vragenrubriek