Moeilijk om met vriend te zwemmen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik vind het moeilijk om met mijn vriend te gaan zwemmen. Zit dit in mij: bang voor kwetsbaarheid of is het ook bijbels dat het beter is in de verkeringstijd dit niet te doen?

Antwoord

Tja, als je sowieso als jongens en meisjes met elkaar gaat zwemmen in een zwembad, dan moet dat toch zeker kunnen als je samen verkering hebt met elkaar. Bijbels gezien wordt daar natuurlijk niets over gezegd, net zo min als bijv. over autorijden of met een vliegtuig de lucht in gaan. Ik vind dat wanneer je verkering hebt met elkaar, je echt met elkaar moet kunnen zwemmen. Zo kun je ook een beetje op een goede manier aan elkaars lichaam wennen. Vind je het misschien toch een beetje eng dat je dan best veel van zijn lichaam ziet? Is het dan toch je eigen kwetsbaarheid? En natuurlijk is het best spannend als je voor de eerste keer zoveel van iemands lichamelijke lijf ziet, maar aan de andere kant juist ook heel goed. Je wilt elkaar toch zowel geestelijk als ook lichamelijk steeds meer leren kennen, maar uiteraard dan wel zo dat de seksuele omgang bewaard blijft voor het huwelijk.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkeringzwemkleding