(...) Nu heb ik het na zes maanden uitgemaakt (ik zie hem af en toe nog) omdat i...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Heb een tijdje verkering gehad met een jongen waar ik niet superverliefd op was, maar waar ik wel iets voor voelde. Zijn karakter was precies het tegenovergestelde van mij. Ik heel fel en hij heel zacht. Hij praat moeilijk, ik makkelijk, enz. Ik was wel trots op hem en vond het fijn om bij hem te zijn, maar soms kon ik sommige dingen niet goed accepteren van hem. Nu heb ik het na zes maanden uitgemaakt (ik zie hem af en toe nog) omdat ik heel veel twijfelde of dit wel de man voor mij zou zijn en blijf ik maar over hem aan het denken. Het liefst weet ik alles wat hij doet omdat ik het idee heb dat hij nog van mij is. Ik wil ook alle herinneringen aan hem bij me houden en gooi niets weg van hem. Ik blijf ook hopen dat mijn verliefdheidsgevoelens weer komen en dat ik het weer goed kan maken. Dit zou ik echt super vinden. Waaruit komt dit nu voort? Wat moet ik doen? Heeft u een goede raad voor mij?

Antwoord

Als je zo nog met iemand bezig bent, dan wil dat toch zeggen dat je je heel sterk tot hem voelt aangetrokken. Maar jij wilt tegelijkertijd hevige verliefdheidsgevoelens hebben. En inderdaad is het fijn als dat er ook is. Maar het is al zo vaak gezegd: Verliefdheidsgevoelens zijn op zich geen goede basis om met elkaar verder te gaan. Verliefdheidsgevoelens zijn er alleen maar om twee ‘vreemde’ mensen bij elkaar te brengen. Bovendien is het ook nog eens zo dat wanneer je heel erg gaat wachten op verliefdheidsgevoelens je die dan zelden krijgt. Dus als je daar op gaat zitten wachten, dan denk ik dat het tevergeefs zal zijn. Maar als ik zie hoe je alle herinneringen aan hem koestert, dan voel je je toch tot hem aangetrokken? En als je dan verkering hebt met elkaar, dan merk je vanzelf wel of je niet meer naar elkaar toegroeit of van elkaar afgroeit. Daarom heb je ook verkering met elkaar. Er zijn trouwens al heel veel vragen gesteld over verliefdheid en ik zou je willen aanraden die nog eens door te lezen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid