Bijbelstudie over lofprijzing en aanbidding

Ds. P. Koeman / Geen reacties

Vraag

Voor een bijbelstudie met als thema “lofprijzing en aanbidding” ben ik op zoek naar goede literatuur. Hebt u misschien tips voor mij?

Antwoord

Naar aanleiding van de vraag naar literatuur rond dit onderwerp noem ik een aantal Bijbelstudies over diverse Psalmen van dr. D..Martin Lloyd-Jones; tevens het boek van prof. Van Ruler: Over de psalmen gesproken; van ds. Hovius: Leven tot Zijn lof; van prof. Selderhuis: God in het midden; van prof. v.d. Velden e.a.: Als wij samen komen, liturgie in de gereformeerde traditie; van P. Oskamp en N. Schuman: De weg van de liturgie. De bundel over :spiritualiteit, onder redactie van prof. Van ' t Spijker e.a. biedt eveneens veel informatie en verwijzingsmateriaal.

Bij Boekencentrum in Zoetermeer zijn werkboeken voor de eredienst etc. Informatie is op te vragen bij het Samenwerkingsorgaan voor de Eredienst te Driebergen (Hydepark). Ook bij de Evangelische Alliantie en Youth for Christ (beide in Driebergen gevestigd ) is inzake dit onderwerp een en ander na te vragen. Ik hoop dat ik u hiermee van dienst ben geweest.

Het onderwerp is bijzonder en de moeite van doordenking en praktiseren ten volle waard!

Met hartelijke groet,
Ds. P. Koeman

Tags in dit artikel:

bijbelstudie